Pàgines

divendres, 4 de maig del 2012

El meu llibre de Sant Jordi: Gemma



Coneixeu les peripècies d'Ulisses? Sabeu com escapà del més gran dels cíclops, Polifem? I de les sirenes? Les aventures de l'heroi de la guerra de Troia, fill de Laertes i Anticlea, es narren a l'Odissea.
Ulisses, nom amb què és conegut Odisseu (del grec Odysseus), és un heroi mític grec, rei d'Ítaca. A l' Odissea, es mostra delerós de retornar a la pàtria, Ítaca, afrontant les aventures i els perills innombrables que les divinitats adverses li envien. La mar, amb l'evocació dels paisatges de la Mediterrània, manllevats de la tradició literària folklòrica és el centre de totes les aventures.
L'Odissea és el segon dels grans poemes èpics grecs atribuïs a Homer, l'altre és la Ilíada. Està compost de 12.109 hexàmetres i probablement va ser compost al s IX a C.


17 comentaris:

  1. Berta: "Sangre derramada"

    ResponElimina
  2. Amanda:" Els Jocs de la fam, l'ocell de la revolta"

    ResponElimina
  3. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Montsant: Els Jocs de la Fam

    ResponElimina
  5. Aquest anònim s'està fent passar per mi, jo fins ara no havia comentat en aquesta entrada. M'agradaria saber qui comenta per mi.
    Per cert, m'estic llegint: "En flames. Els jocs de la fam II"

    ResponElimina
  6. Iker: Els jocs de la fam I

    ResponElimina
  7. Laura Peralta: la princesa invisible

    ResponElimina
  8. Farners: Tinc ganes de tu

    ResponElimina
  9. Ione: Els jocs de la fam I

    ResponElimina
  10. Xavier Mauri: Els qui somiaven la lluna

    ResponElimina
  11. Laia Ortiz : EL MISTERI DEL CARRER DE LES GILICINES

    ResponElimina
  12. Aina Besora: Si tu em dius vine ho deixo tot... però digue'm vine

    ResponElimina
  13. Jordi: Els jocs de la fam II

    ResponElimina
  14. Paula Martorell: El món groc

    ResponElimina
  15. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina