Pàgines

dimecres, 16 de maig del 2012

"Literatura rural" de Quim Monzó



"El B aferrava la corda amb força, i l'anava deixant anar a poc a poc. El J s'ho mirava, recolzat a la vora del pou i una mica avorrit. des de dins, la veu del P, que demanava que deixés anar la corda una mica més, se sentia duplicada, greu, llunyana... Com si vingués d'aquell llac que hi ha al centre de la Terra. El J va recordar aquella pel·lícula de colors antics que havia vist a la tele, l'hivern passat. La corriola va grinyolar.
-Haurem de trobar una sima nova- va dir el B, i va esternudar. Després, va acabar-: Aquesta és ben espellifada."
...
Quim Monzó. L'illa de Maians


En el conte que hem llegit i comentat es produeix un conflicte amb les paraules. Per això, hem fet entre tots una classificació de les paraules que ens agraden, de les que no i de les que hem après últimament.

8 comentaris:

  1. La paraula que més m'agrada és: Xiquet/a.
    La paraula que he conegut recentment i m'agrada dir és: bona vespreda, no és ben bé una paraula, és una expressió.
    La que menys m'agrada és: Quelcom.

    ResponElimina
  2. AMANDA:

    -La paraula que m'agrada és:Qualsevol.
    M'agrada el so que provoca quan la dic.

    -La paraula que he après fa poc és: quelcom. Estava llegint el llibre de Sant Jordi i fins fa poc no me'n adonava del que significava.

    -La paraula que no m'agrada és: estoig. No m'agrada el so que fa quan la pronuncio.

    ResponElimina
  3. Una paraula que m'agradi: "quelcom", perquè és molt catalana i la traducció a altres llengües llatines no s'hi assembla gens.
    Una paraula que no m'agradi: "festuc", perquè estic acostumat a dir "pistatxo" i festuc no em sona bé.
    Una paraula nova: "rauxa", la vam aprendre fa poc a classe, quan descrivíem als catalans.

    ResponElimina
  4. -M'agrada: Piruleta, perqué trobo que és una paraula bastant curiosa i divertida.
    -No m'agarda: Groc.
    -Paraula nova: festuc.

    ResponElimina
  5. JORDI GIMENO:
    -Paraula que m'agrada: Gelatina.
    -Paraula que no m'agrada: Esborrador.
    -Paraula que he après fa poc: Paral·lelepípede

    ResponElimina
  6. Farners Bagés:

    m'agrada: carmanyola; perquè sona bé
    no m'agrada: subhasta
    he après: capçat; plàstic que hi ha al final d'un cordó.

    ResponElimina
  7. Núria Delriu:
    Paraula que m'agrada: Ratolí
    Paraula que no m'agrada: Rabia
    Paraula que he après: Espiroqueta

    ResponElimina
  8. #Paraula que m'agrada: Llampec
    #Paraula que no m'agrada: Argument
    #Paraula que he après: Controvèrsia

    Montsant Prats.

    ResponElimina